miercuri, 18 februarie 2009

Comemorare şi nedumeriri

Am urmărit cu mare atenţie şi simpatie manifstările dedicate memoriei lui Grigore Vieru, atât în Basarabia, cât şi în Ţară şi în în alte părţi pe unde există comunităţi româneşti şi spiritualitate românească. Dincolo de bucuria de a descoperi că multă lume simte şi rezonează împreună cu lirica lui Vieru, unele lucruri mă întristează enorm. Un anunţ al tinerilor, frumoşi şi entuziaşti, bănuiesc eu, care au organizat comemorarea lui Vieru la Bucureşti suna astfel:

Din categorie: Administraţie Publică
O lacrima si o Floare, la zi aniversara
Bucuresti, 12 Februarie 2009 — Sâmbăta 14 februarie 2009, ora 11:00 la Casa de Cultura Studenţilor 'Grigore Preoteasa' Bucuresti, situată pe Calea Plevnei nr.61, se va ţine un spectacol de muzică şi poezie în cinstea poetului Grigore Vieru, cu genericul “O lacrima si o Floare, la zi aniversara”, prezentat si sustinut de studenti si elevi din Basarabia.

Invitaţi de onoare : Leonida Lari, Mihai Prepeliţă, Niculina Merceanu, Vlad Gheorghelaş, Doina Ghiţescu, Octavian Mândruţă, Larisa Corupceanu.

Evenimentul este organizat de Uniunea Naţională a Tinerilor Basarabeni si Asociatia Culturală “Pro Basarabia şi Bucovina” în parteneriat cu Casa de Cultură a Studenţilor Bucureşti şi Asociaţia Culturală “La noi la Români”.

Detalii la: +4 0730 8682 74

Andrei Savciuc
Uniunea Nationala a Tinerilor Basarabeni
http://www.comunicate.md/index.php?task=articles&action=view&article_id=1023

Din ceea ce am înţeles, a fost o seară de suflet, lucru pe care îl salut din toată inima. Ceea ce nu-mi place e acest separatism sufletesc basarabean. De ce doar basarabeni? Şi ceilalţi români pe unde or fi? De ce basarabenii au nevoie să fie etichetaţi ca atare? De ce, în general, au nevoie să poarte etichetă? Şi, dacă au nevoie, de ce nu este suficientă eticheta de român, pur şi simplu? De ce a fost nevoie să fie instituţionalizată concepţia de "tineri basarabeni"? De ce încă o uniune (a câta la număr!) a basarabenilor? Există, oare, şi Uniunea Naţională a Tinerilor Olteni? Dar Ardeleni? Dar Maramureşeni? Dar Bănăţeni? Şi dacă da, atunci care e rolul, rostul lor?

Să fie clar, nu vreau să critic activitatea acestor tineri, care îmi sunt simpatici. Mă deranjează doar acest separatism în interiorul comunităţii româneşti. Dacă nu am dreptate, vreau să aud argumente, nu... alte etichetări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu