miercuri, 18 februarie 2009

Mi-e dor de casă, dar şi scârbă de metehnele noastre vechi...

Ziceam zilele trecute că mi-e dor de casă. E adevărat, dorul de ai mei şi dorul de locurile copilăriei nu mă părăseşte niciodată, mă urmăreşte şi noaptea, în vis... :)

Îmi trece însă orice fel de nostalgie, când, citind ştirile de dminieaţă, mă lovesc de greşelile de exprimare dintre cele mai vulgare ale basarabenilor mei. Să fim înţeleşi, nu vorbesc despre micile greşeli, scăpări care se întâmplă oricui, ci despre calcurile ruseşti şi greşelile grosolane, care zgârie urechea. Uneori, un text care se vrea savant devine ridicol, pentru că exprimarea autorului dezvăluie lipsa unor lecturi sistematice şi o experienţă academică precară.

Şi mai hilară devine situaţia, atunci când "comentatorii" se declară revoltaţi de faptul că exprimarea incoretă este blamată, comentată şi taxată, în general, de lumea bună. :)

Citind ştirile, am găsit un articoleş, altfel neinteresant, care mi-a atras atenţia prin faptul că afişează acea atitudine tipică ignorantului agresiv, de genul: "ia lasaţi-mă şi pe mine să vorbesc aşa cum ştiu eu, că eu grăiesc aşa cum am auzit la mama pi cuptiori". În articolul "Obsedările (ooops! - n.n.) BlogosferIi (ooooooops! - n.n.) Moldoveneşti" - conţinând 3 cuvinte şi, cel puţin, 2 greşeli - autorul se revoltă că în "blogosfera moldovenească" (oare despre care Moldovă e vorba? - ar fi prima întrebare - după care ma mai întreb: care ar fi elementul identificator al aşa-zisei "blogosfere moldoveneşti", nu cumva multitudinea de greşeli impardonabile?) chestiunea corectitudinii exprimării este "predominantă", după cum estimează autorul. Dacă acesta nu ar fi atât de hărnicuţ în a produce gafe lingvistice, poate că i-aş înţelege iritarea. Din păcate, este tocmai cel care ar trebui să citească acele blogrui, ca să-şi mai îmbunătăţească forma de exprimare.

Iată un fragment din articol: "Obsedarile Blogosferii Moldovenesti
09:08; 18/02/09Afişări: 149
Foto: blogovat.blogosfera.md

Odată cu lansarea Blogovăţ 2009 am trecut fugitiv peste blogurile participante, şi … cam jale. Efectiv, în blogosfera moldovenească predomină câteva teme. Limba noastră. Obsedaţi mai suntem cum scrie lumea. Anume CUM scrie si nu CE scrie. O infinitate de articole despre cât de “cărturari” sunt autorii unor bloguri, pe cât de important este să scrii corect, pe cât de oribil arată unele fraze, etc. Da, ar fi o problema, dar totuşi eu nu am răspuns la întrebarea “De ce românii sunt atât de obsedaţi de limba mamă”? Cred că este undeva în subconştient, sau poate lipsă .... de a vorbi despre ceva mai profund." http://unimedia.md/?mod=news&id=9516

Regretatul Ion Vatamanu, fost membru al Parlamentului de la Chişinău, fiind întrebat câte femei erau în Parlamentul RM, a răspuns, bineînţeles în glumă: "Puţine, dar destule". Ei, se vede treaba că la întrebarea câte bloguri care abordează problematica lingvistică sunt în RM, răspusul ar trebui să fie: "Multe, dar insuficiente".

P.S. O sferă, doua sfere, de unde rezultă: o blogosferă, două... corect! :) blogosfere, de unde rezultă: G.D. - blogosferEi, domnilor blogosferici comentatori şi comentatoare. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu